Psikoloji Psikolojik Rahatsızlıklar Tr'den Manzaralar

Bu Kadar Sağlıklı Olmak Bizi Bozmasın?

Yazan Samanpan

Merhaba kıymetli okurlar. Bugünkü konumuz tam sizlik. Hayatınızda acaip değişimlere yol açın! Sağlıklı olmak artık bi tık yakınınızda.

Başlarken söylemem lazım ki günümüzün en tehlikeli konusu bu sağlık olayı. Hastalıklar almış başını gidiyo, kırk çeşit kanser türemiş, bin bir farklı dert girmiş literatüre. Sözde gelişiyoruz, sözde bilim ilerliyo. Ulan tamam sivri sinek ısırdı diye sıtmadan ölmüyoruz eyvallah da bu kadar hastalık nereden türedi? Hem de bu kadar isviçreli bilim adamı bu işe kafa yorarken? Anlamak mümkün değil.

Tv Sağlıkçıları 

Sabah bi kalkıyorsunuz tüm haberler bunun üzerine. Tv nin ilk programları bunun üzerine. Bi kanalda profesör bilmem ne doğal ürünleri miksere koyup çekiyo diğer kanalda bi başka profesör yemek tarifi veriyo bi başka kanalda bilmem ne uzmanı sağlıklı yaşamak için nası oturacaz nası sırtımızı yaslayacaz şu bu diğer kanalda pilastik topun üzerinde garip hareketler yapıyo çocukluğunu yaşayamadığını varsaydığım ablamız. Manyak mısınız arkadaş?

Sürekli haber bombardımanı televizyonu kapatıyosunuz internette bu haberler geçiyo. İşte 20 adımda sağlıklı kalmanın yolları duf duf duf. 12 mucizevi ürün nasılda gerizekalılığı gideriyor hemen tıkla vs gibi

Çay kanser yapıyor diyo bi gazete ertesi gün başka gazete çay kansere iyi geliyo diyo. Şaka değil bu bakın gerçek gözlerimle gördüm. Mesela bu sağlıklı beslenme konusunda ilk bilgi nedir? Kahvaltıyı iyi yapacan derler demi. Kahvaltı kesin yapın şu bu. Geçen bi uzman heralde öncekilerden daha uzman bu, neyse, kahvaltı yapmak zararlı dedi! evet dedi. Siz tarlada çalışan işçi misiniz ne kahvaltısı ufak tefek bişeyler ağzınıza atın tamam dedi. Hadi buyur. Hangisi daha uzman bunların. Ayrıca orta okulda lisede seviye belirleme sınavı yapıyolar ya bu profesörlere de yapmak lazım bunlardan. Gerçi o sınavı kim hazırlayacak demi neyse…

Güncel programlar artık tek konuya da odaklanmıyo çok yönlü çalışıyolar. Şöyle ki, mesela program başlıyo işte doktor çıkıyo şu kadar su içmelisin işte ayvayı kesip limonu kesip suya koyacaön kırk dakka bekleyecen sonra tamamdır hastalıklar bitti falan anlatıyo neyse o gidiyo şimdi diyetisyen bilmemne hanım geliyo reklamdan sonra diyo. Neyse o geliyo iki yemek tarifi veriyo kibrit kutusu peynir 3-5 zeytin falan bi reklam daha. Bel fıtığına ne iyi geliyorcu uzman geliyo sonra. işte bi iki örnek yatırıyo adamı ittirip kaktırıyo bizim eski kırık çıkıkçılar gibi. Ama bu her gün tekrar ediyo. sürekli ekran başında ev hanımları sürekli. Akşam eşi geliyo su içecek limonlu karbonatlı bişey getiriyo, bu ne işte bilmem ne hoca dedi ki vır vır vır vır bunu içmelisin. Yemek yiyecek bi geliyo kerevizle bilmem neyi harmanlamış da harmanlamış vay arkadaş. E bu ne? işte bilmem ne hanım dedi ki bunu yedin mi 100 yaşına kadar yaşıyo muşun. Ulan bu ortamda o adam 100 yaşına kadar yaşamak istiyo mu bi soraydınız? manyak mı insan 100 yaşına kadar kereviz yesin limonlu su içsin. Hani bu işin kebab köftesi? Buna hayat mı denir?

Ev Boyu Sağlıkçılar

Sonra bi de yürüyen sağlıkçılar var bu anlattığım yerlerden bişey kapıp çevreyi tedavi edenler. O da şöyle işliyo;

-Ya karnım ağrıyo ayşe

+Evde zerdeçal, yaban mersini, keçi boynuzu bi de oolong çayı var mı?

-Yok (ulan bunların bi evde olması mümkün mü? öyle ev mi olur. O evde yaşanır mı?)

+Tamam bal karabiber limon ve sirke var mı?

-var

+onları bi güzel karıştır iç bişeyin kalmaz.

Siz bu diyaloğu değişik rahatsızlıklara uyarlayın. Hiç sekmez bak bütün rahatsızlıklar hakkında bişey biliyolar. Başım ağrıyo işte ekmeği çiğniyosun patatesle karıştırıp….

Ya sırtım ağrıyo, ökçe otununu çiğneyip…

Pankreasta sorun var desen sana tarif verecek insanlar tanıyorum.

Samanpan’dan Sağlıklı Yaşam Tiyoları

Mevzu böyle değil ben size anlatayım. Tüm bu öğrendiklerinizi unutun ilk başta. Sağlıklı 80 yıl yaşayacağınıza ot gibi yiyip içip 65 yıl yaşayın efendi gibi ölün daha zevkli. Valla bak. Demin youtube da bi video izledim sağlıkçı bi abla. Suyun faydalarını anlatıyo işte şu kadar su içeceksin şöyle ayva doğrayacan içine karbonat atacan falan size yemin ediyorum ruh gibi. Kadının suratı bembeyaz hortlak görmüş gibi. Kan yok ya içinde bitki kürü dolaşıyo damarında kadının. Şu faydalıymış bu faydalıymış abla ölmüş haberi yok. Şöyle güzel bi et şiş çiğer şiş yese ezmesi salatası falan kendine gelecek yağlı biraz böbrek falan yüzüne kan gelecek.

İşteeee şimdi size pratik bi yemek tarifi. maydanozu çekiyoruuuuz hooop işte akşam yemeğimiiiz.. Ya ablacım sen sağlıklı olduğunu mu sanıyon kafayı yemişsin sen ya. Resmini falan veremiyorum ayıp olur diye valla görseniz hak vereceksiniz. Bırakın bu işleri ya. Ben size şimdi bi günlük tarif verecem:

Sabah kahvaltısı

Domatesi soyun 6-7 tane orta boy. bi 10-15 de biber doğrayın. Tavaya ilk yağ sonra biberler biberler kızarmaya başlayınca doğradığınız domatesleri atın. 3-4 yumurta. Mis gibi tuzu kara biberi falan yüklenin. Mis gibi menemen olacaktır. Püf noktası menemene soğan katılmaz ikincisi de tuzu falan fazla koyun zararlı dediklerine bakmayın saman gibi yenilmez tuzsuz tatsız. Bak deyim bile olmuş tuzsuz tatsız. Yani tuz yoksa tat yok diyo.

Sonra güzel bi keçi ya da koyun peyniri. Yanına bi de iyi pişmiş sağlam ekmek. 1 dilim değil 1 ekmek. Sınırsız çay. (restorana döndürdük blogu)

Ekmeği bana bana götüreceksiniz.

Öğle Yemeği

Karadeniz yağlısı falan bulacaksınız yapan yeri. Böyle yumurta kıracaklar ortaya kavurmalı da olur tereyağı akacak alttan öfff.

Akşam Yemeği

 

Kuzuyu alacaksın… Neyse köy köy gezip kuzu götüren program sunucularına dönmeyelim. Ne yerseniz yiyin ancak şunu bilin ki bitkiden yemek olmaz. Olmaz ya bizim genlerimize uygun değil bi kere. Etobur insanlarız biz. Bitki ancak etin yanında gider. işte lahmacun olur arasına maydanoz koyarsın işte lavaşa soğan kıvırcık şu bu. Ancak öyle gider. Sonra yemek biter bitmez çay için. Arada yarım saat bir saat falan bırakmak yok hemen olacak.

BKUsTVACIAA6XQXBen mesela ramazanda iftara oturduğumda çay demlenmiş olur evde. O an olacak yani.

Böyle bi ağırlık çökecek haliyle çay içerken çay biter bitmez de meyve yürüteceksiniz. Hatta son bardağı içerken falan başlarsınız bi yandan. Ara vermek yok. Olur mu demeyin ayıplamayın. İç sesinizi dinleyin. Eminim ki benim tarifler size daha mantıklı geliyor.

Ayrıca bırakın şu sağlık programlarını bitkisel bilmem neleri falan. Zaten öleceksiniz. Hatta muhtemelen istatistiklere göre öyle yaşlanıp da yatakta falan da değil bi kanser hastalık kaza kurşunu falan ya da bi bombacı mı patlatır yoksa yanlışlıkla sınırdan füze mi gelir kafanıza bilmem o şekil gidersiniz. O yüzden fazla kastırmayın bu işleri size tavsiyem.

Bu konu uzar gider en iyisi burada bitirmek. Beğendiyseniz sosyal medyada ya da whatsapp grubunuzda falan fırsat bulduğunuz yerlerde paylaşın insanlar da görsün. Sorun şikayet öneri ya da bu yazıya itirazınız varsa yorumlarınızı bekliyorum.

Sağlıcakla Kalın. (şaka şaka yiyin için)

 

Yazar Hakkında

Samanpan

Dünyanın en güzel şehrinde doğup dünyanın en dandik başkentinde hayatını devam ettirmekte. Psikoloji İle uğraşmakta olup saçmalamak için bu siteyi kullanmakta. Tanısanız çok sevmezsiniz.

Yorum

Yorum Yap